Niveau d'étude
BAC +5
ECTS
3 crédits
Composante
Sciences économiques, gestion, mathématiques et informatique
Volume horaire
30h
Période de l'année
Enseignement neuvième semestre
Description
This course is designed to help students develop their skills in both spoken and written English in the domain of consulting and research in management sciences. How consulting research is carried out determines how well an enterprise succeeds in its mission through implementation of good policies. Strategic decision making informs both efficiency, and how a business or organization is perceived internally or externally by stakeholders, especially in an international context. Both internal and external communication in the English language is one of the keys to its success.
Objectifs
- Une compétence professionnelle en anglais, à l’oral et à l’écrit.
- L’acquisition des méthodes de travail nécessaire à la résolution des problèmes compte tenu des données qualitatives et quantitatives.
- L’organisation des données qualitatives en utilisant la méthode KJ, mener à bien une analyse des priorités institutionnelles via le diagramme de Pareto.
Évaluation
Session 1 : épreuves orale et/ou écrite.
Session 2 : épreuve orale et/ou écrite.
Bibliographie
- Boepple, Jack. (2013). Analyzing Low Patient Satisfaction at Herzog Memorial Hospital. Kellogg School of Management, pp. 5.
- Boepple, Jack. (2015). Samsung Electronics : Using Affinity Diagrams and Pareto Charts. Kellogg School of Management, pp. 6.
- Buckwalter, Elvis (2020). Booster son anglais professionnel. Eyrolles : Paris. pp. 367.
- Kelemen, Mihaela. (2003) Managing Quality : Managerial and Critical Perspectives. Sage Publications Ltd. pp. 210